567 313 639
Všechny uvedené ceny jsou konečné
Odlety: Praha, Brno, Ostrava, Pardubice

Všeobecné pojistné podmínky pro cestovní pojištění

Všeobecné pojistné podmínky pro cestovní pojištění ke stažení zde <<<

22. 6. 2020
FAQ k cestovnímu pojištění UNIQA v souvislosti s COVID19:

Léčebné výlohy – vykryjí všechno jako doposud? Vztahovalo by se i na léčbu Covid-19?
Léčebné výlohy cestovního pojištění do zahraničí od UNIQA kryjí onemocnění Covidem-19 v plném rozsahu (včetně asistence, hospitalizace, medikace, případně i repatriace pacienta do ČR). To vše s jedinou výjimkou: krytí se nevztahuje na státy/oblasti, do nichž je nedoporučené cestovat podle aktuálních informací na webu Ministerstva zahraničních věcí (MZV). Ty jsou každodenně upravovány podle současné situace. Pokud by klient jel do takto nedoporučené oblasti, nemůže počítat s tím, že jeho cestovní pojištění UNIQA je platné. Situace, kdy v tzv. semaforu je vládou země označena červeně, jsou z krytí vyloučeny všechny situace v souvislosti s koronavirem. Stejně tak nelze vycestovat do oblastí, kam lokální autorita zakáže možnost vstupu. Pokud dojde k vyhlášení „nedoporučení“ až v době pobytu (tedy nikoli v okamžiku vycestování), cestovní pojištění platné je a vztahuje se i na Covid-19. Klient je ovšem povinen řídit se místními nařízeními a dodržovat všechna lokální opatření.

Co dělat v případě uvíznutí v karanténě?
V případě, že klient mohl v souladu s opatřeními vycestovat do zahraničí a uvíznul v karanténě z důvodu pandemie koronaviru a lokálních opatření (a klient prokazatelně neměl možnost se navrátit před uzavřením do ČR), platí následující pravidla:
- UNIQA prodlouží zdarma pojištění všem, kdo se z důvodu karantény nemohou vrátit do ČR v původně plánovaném termínu, a to za předpokladu, že neměli jinou možnost návratu (jiný komerční let, vládní repatriační let/autobus atp.). Cestovní pojištění je platné až do chvíle, kdy návrat bude možný
Cestovní pojištění se bohužel nevztahuje na ušlou mzdu (ušlý zisk), náklady na ubytování a s ním spojené náklady, náhradní letenky apod.
- Zákazník musí prokázat, že se nedostal svým pobytem do rozporu s opatřeními týkajícími se cestování, a to jak českými, tak i místními.

Na co se vztahuje pojištění storna? Bude platit storno i v případě, že by někdo dostal Covid-19 nebo se třeba ocitl v lékařem/hygienou nařízené karanténě?
Vztahuje se především na zdravotní problémy dotyčného klienta, případně nejbližších rodinných příslušníků. Dále na nenadálé situace v rodině, jako je úmrtí, závažná operace (i mazlíčka, který měl cestovat s turistou), nutná účast v soudním stání, nesložení maturitní a podobné zkoušky plus tzv. vztahové vážné situace, jako je zrušení svatby, rozvodové řízení apod. Onemocnění Covidem-19 je důvodem pro uplatnění storna, karanténa (i nařízená) bez potvrzené diagnózy nikoli.

Jak funguje asistenční služba?
V případě pojistné události v zahraničí je klientům k dispozici v režimu 24/7 asistenční služba UNIQA. Doporučujeme nyní ještě důrazněji než za normálních podmínek konzultovat s ní každý případ nouze. Zároveň je ovšem třeba vzít na vědomí, že rozsah asistenčních služeb může být v místě pobytu omezen s ohledem na místní pravidla o možnostech volného pohybu, cestování a poskytování služeb.

22. 6. 2020 22:16

AKCE
 
ZeměDestinaceHotelOdletová místaTermínPočet nocíStravaDospělý v pokojiDetailRezervace